måndag 29 oktober 2012

Med Milton i filmens förtrollade värld.

Jag inser att mina tre senaste filmiska upplevelser är Liten skär, Madagaskar 3 och idag Sammy på nya äventyr. Milton, mysigaste mannen i mitt liv, var med alla tre gångerna. Idag var det en höjdare. Han fick nämligen glasögon när vi gick in, filmen var i 3D, kanske litet avancerat för en tvååring. Han tog av dem ibland. Mumsade på yoghurt, kanelbulle och hade det bra. Handlingen i denna barnfilm var dock osedvanligt vimsig och konstig. Kan erkänna att både Milton och jag tyckte den var rörig, men det är kul när de söta fiskarna studsar emot oss.

Nu har jag några vuxenfilmer jag verkligen vill se. Främst Palmefilmen, men jag vill vara på rätt humör när jag ser den eftersom jag beundrar Olof Palme mycket som människa och politiker och eftersom den tidsperiod som skildras är så viktiga år för mig (inte minst med mötena med Palme vid flera tillfällen.) Och jag vill se den ensam.

Återkommer om det, antagligen tårögd.


Inga kommentarer: