lördag 8 december 2012

Julen med glad förväntan och goda släktträffar

Julstämning i mitt hus. Min adventskalender hänger där på min bokhylla och nedräkningen till jul har börjat med ett paket om dagen.

Jag har Norrlandssläkt på besök och vi hade en glad middag här igår med kusiner och barn och tremänningar, en hel kär släktträff. Precis som det var när jag var liten då hela släkten träffades på julen, fastrar, mostrar och kusiner, farfar och farmor.
Jag minns kärlek och glad förväntan från min barndoms jular.
Just nu är släkten på Skansen på julmarknad, 15 000 personer lär komma dit idag för att fira in julen. Jag är hemma och väntar på Milton som ska vara här i dag och i natt.
Åh vad jag älskar att umgås över generationsgränser i  min stora utvidgade kärleksfulla familj.
Det är något jag önskar alla inför julen!

På bilden Milton med tremänning Emil!

1 kommentar:

maggisvarldgmail.com sa...

Oh vad lycklig du ska vara över en stor släkt. Jag har tyvärr mycket liten kontakt med de få kusiner som finns kvar, men jag har min bror och min härliga brokiga familj, så jag kan inte klaga! Jag ska också ha en liten raring här i eftermiddag! Min Esther, fyra år, en riktig filosof! Ha en fin helg!