lördag 16 februari 2013

Något för kroppen och något för knoppen

Det var tyst i hemmet i morse. För tyst är det ibland, jag hör bara mig själv andas. Då sätter jag på P1 måste höra en röst. Samtidigt tyckte jag lite synd om mig själv, en grumlig känsla. Nå, för att jaga bort den känslan skyndade jag mig iväg till mitt gym. Jag tränade intensivt och älskar känslan av att röra mig till musik.
När jag kom hem var jag ändå lika ensam. Då tänkte jag på hur dum jag är, jag som lever mitt i en stad där allting händer, det är bara att ta för sig. Jag behöver inte vara ensam.
Jag drog iväg och träffade fina vännerna Victor och Jane i Söderhallarna. Där var det jazzkonsert med Victors fru Ulla Olsson och hennes härliga Herrorkester. Så underbart!
De spelade fin gammal gladjazz och Ulla sjöng, hon är fantastisk. I orkestern fanns en gammal vän, Christer Cerwin, en suverän musiker och estradör. Jag njöt av flera timmars eftermiddagsjazz tillsammans med glada fina människor.
Vilken dag det blev. Något för kroppen och något för knoppen....

9 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Åh hade velat vara där! Istället blev det 1.300 ord ...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Inga ord för mig... Men en väldigt trevlig konsert. Hoppas du ska gilla Sugarman lika mycket som jag gjorde :)

Jane Morén sa...

Ja, det var så roligt och upplivande! Det gör vi om!

JoVi sa...

Jag måste få fråga, en gång för alla, blir det inte någon fler bärbok? ♥

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Absolut Jane! Vi får bli jazzstammisar!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

JoVI! Svår fråga, vi säger hela tiden att vi ska skriva en Hjortronbok... Annica och jag. Vi vill det, men så kommer någon annan bok i vägen. Men vi har absolut inte sagt nej... Bästa hälsningar/Eva

Marina sa...

Härligt att det blev en sådan mysig dag!

Victor Estby sa...

Så fint bloggat och så roligt att ni kom dit och var så glada och positiva, Eva och Jane! Gladde både Ulla och mig. Här är en länk till kommande spelningar. Förmodligen kombineras spelningen 16 mars med ett skivsläpp.

Kram!

JoVi sa...

Tack för svaret! Då fortsätter jag att hoppas :)