lördag 4 maj 2013

Min farmor har kraft!

Det värker i mig av längtan ut till ön. Men förbindelserna har krånglat på olika nivåer så Milton och jag blev kvar i stan. Inte heller så dumt. Det börjar grönska och bland allt som blommar är det loppisar som slår ut i snart sagt varje kvarter. Underbart om man inte har så mycket pengar. Nu har vi fyndat oss runt söder, vi två, hittat spel i lämplig svårighetsgrad för en treåring, Bamsespel och Pippispel för någon tia styck, dvd-filmer som Lejonkungen för en tia till.
Härligt!
Mellan loppisarna testade vi lekisar.


"Min farmor har kraft!" sa Milton stolt till en klen ung söderpappa som klagade högljutt över att han inte orkade gunga sin dotter mer.
Så gissa om den "farmorn" gungade honom exrahögt  då!
Livet i stan med Milton, det förflyter på ett härligt sätt.

6 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

Ja kraft har du verkligen Eva, det har Milton helt rätt i!
Visst är det bara toppen att få strosa runt med en liten goding och bara mysa i vårsolens glans!

Karin sa...

May the force be with you...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Underbart Margareta, för inte så länge sedan var det en stor del av livet, vardagen med tre små, nu stora...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin, kraften har sannerligen varit med mig, jag tror på att kärlek ger kraft :)

Anonym sa...

HAHAHAHAH sade han verkligen så?????? Underbart!
Ellen

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Så sa han och gissa minen på pappan han sa det till - obetalbar :)