torsdag 4 juli 2013

Vår morgon med Sotarpojken

Idag kommer skotaren, sa Milton och väntade ivrigt på den svartklädde sotaren.
En sotare, det är spännande för en liten unge.

Det var spännande för mig också. Vi panikköpte en stege igår men det fanns ingen om jag kunde lägga över taknocken och inga halkskydd hade jag... så jag var orolig.  Det var saker jag borde ha gjort, det är svårt att räcka till ibland.
Men "skotaren" var snäll, tipsade om en insats till öppna spisen och tyckte jag skulle försöka få igång den gamla vackra järnspisen.
Ja, det var vår morgon, Milton och min. Det händer saker på en ö!

PS: Ni har väl läst Sotarpojken av Lisa Tetzner, en av min barn-ungdoms stora läs-gråtupp
levelser. Oförglömlig!

2 kommentarer:

Karin sa...

Ja, sotarpojken! HEMSKT bra. Så sorglig och spännande. Den har jag tänkt läsa om för att se om man gråter idag också.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin, jag tror jag skulle gråta idag också. Jag läste den och läste om den igen när jag var barn, vilken upplevelse det var!