söndag 3 november 2013

Ska jag gå i ide som ett litet Mumintroll?

Regngråa skyar över Stockholm idag, allt var grått när jag vaknade och jag var trött. Gick en promenad med ett ljummet regn som piskade mitt ansikte och tänkte dystra tankar. Svinnovember kallar min bror den här månaden och jag har svårt med mitt humör. Det känns sorgesamt och långsamt och gruvsamt inför vintern. Vi borde nog göra som Mumintrollen. Bädda in oss för vintern, sova tillsammans i ett stort varmt hus under mjuka bolster och vakna när våren spritter i våra kroppar.
Så känns det idag. Ensamt och grått. Skiner solen i morgon lovar jag att ett gladare jag skriver några rader. Det är märkligt hur mitt vanligtvis ganska glada och jämna humör dippar när det mörknar.

2 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

November är verkligen den tristaste månaden, men om några veckor börjar det lysa av adventsljus i fönstren och vad man än tycker om julkommersen så är det vackert med alla ljus som glimmar över gatorna! Jag tänder mycket ljus hemma och kurar ihop mig i fåtöljen, mitt lilla ide!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

En utmärkt tanke, Margareta, att låta vardagsrummet, favoritfåtöljen och en massa tända ljus vara vinteridet :)