tisdag 6 maj 2014

Och de käbblar och babblar dessa tråkiga gubbs i kostym och slips i partiledardebatterna. Gääääsp!

Jag tror inte det finns något tråkigare, mera förutsägbart och oengagerande än partiledardebatterna i TV med dessa sju män i kostym och slips och så en enda kvinna. Och de käbblar och babblar och skyller på varandra som barn i sandlådan, nej förlåt! Det var en förolämpning mot barnen.

Vem orkar titta? Inte jag!
I söndags valde jag i stället vänliga programmet Mästarnas mästare, två kvinnor och två män i finalen.

"Inom Socialdemo­kraterna finns en slags ombudsmannamagad och gubbig balanspunkt. Är det ingen som skriker tillräckligt högt så försvinner energin i jämställdhetsfrågorna.
Förra året klarade inte partiet av att fatta kongress­beslut om att tredela föräldraförsäkringen. Kanske är det inte så konstigt att arga kvinnor i dag söker sig till andra sammanhang." Så skriver kloka Karin Pettersson i en kolumn i Aftonbladet under rubriken: Varning Stefan snart tappar du kvinnorna 

Så låt oss skrika högre!

En rolig sak: Karin satt faktiskt i sandlådan när jag lärde känna henne, på samma dagis som mina barn.


6 kommentarer:

Pernilla sa...

Då är det inte bara jag som inte "står distansen ut". Det blir bara löjligt till slut, tyvärr.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Visst är det otroligt att de själva verkar ta sig på sådant orimligt gravallvar, Pernilla?

Pernilla sa...

Verkligen.
Tänk om de istället kunde vara mer informativa, lägga undan spadar och hinkar och förklarat vad de vill. Lugnt och sakligt. Jag drömmer vidare om det...

Karin sa...

Efter partiledardebatten tänkte jag att det måste vara så att såväl partiledare som SVT totalt missuppfattat begreppet "kritisk massa", för varför skulle de annars utsätta oss för detta?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Pernilla - jag drömmer om deras visioner också. Vilket samhälle vill de ha? Men de bara hukar och fegar.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin, en gång i tiden var partiledardebatten något jag verkligen ville titta på. Nu kastar jag mig på fjärrkontrollen och byter kanal.