fredag 11 juli 2014

Solen sken, vi åt sill och färskpotatis, det enkla sköna livet

Sommar är verkligen att ha tid. Med sig själv. Med varandra. 

Så ofta jag och andra slänger ur oss ett: Vi måste ses!
Eller: Kom och hälsa på!
Sedan försvinner det i vardagsstressen.
Nu är det sommar och tid att träffas.
Kanske gör solen och utelivet allt så mycket mer okomplicerat? Det behövs inga krångliga trerätters, sill och färskpotatis är det bästa.
Igår fick jag så trevligt besök på sommarön av vännerna Gunnar och Agneta. Vi åt sill, solen sken, de badade modigt i det ännu ganska kalla vattnet.
Jag gillar det här enkla livet.

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Precis min melodi, träffas är det viktigaste. Enkelt och trevligt. Kram

Äventyret framtiden sa...

Det enkla och spontana är oftast det bästa.
Jag är lite avundsjuk på sommaren som många har...men någon gång någon sommar så ska jag också vara ledig och ha det så där som sommaren ska vara:)
Ha det så du och njut!