fredag 22 augusti 2014

Jag river och skriver, välkommen till kaoshemmet

Kaoshemmet
På onsdag ska axeln opereras. Jag har ont i armen och ska inte göra så mycket. Varför, undrar jag, väljer jag att just då både reparera hemma och riva kök på ön?
Är ni likadana?

Det är nästan tvångsmässigt. I går bestämde jag att bokhyllorna ska flyttas, ja en del andra möbler också, äntligen ska jag laga golvet under kylskåpet, sätta i duschslangen som föll för tre år sedan. Sätta teven på väggen. Köpa nya Stringskåp. En miljon prylar att flytta omkring.
Och jo jag har världens bäste snickare till hjälp men kan man ju inte bara sitta och titta på. Så jag lyfter lite mer än jag borde kanske. Men fint blir det.

Det är hösten. Jag kan inte låta bli då att börja om på nytt, starta projekt.
Skriva.
Riva.
Det är alldeles förfärligt härligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Ska bli kul att se! /Elin

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

E: Det blir fint, och det är så skönt att fixa allt som är lite hel-eller halvtrasigt sedan evigheter tillbaka!

maggisvarldgmail.com sa...

Skulle behöva göra likalunda….hösten är ju en sådan tid när man vill ta itu med saker och ting, det gäller bara att hitta rätt dag!! i dag skiner ju solen etc…
Dock var försiktig med armen…detta gäller kanske speciellt efter operationen. Lycka till med den Eva, ska tänka på dig!