fredag 19 september 2014

Ett hemligt café där vi trivs bland böcker och bakverk

Juija läser Mamma Mu
Vi  älskar högläsning, Milton och jag. Han väljer och vi läser.
Ofta blir det samma bok många gånger i rad. Och jag tänker på hur jag som barn läste om mina böcker, om och om igen.

I lördags var vi på vår favoritbokhandel Bokslukaren - böcker och bakverk för barn, vid Mariatorget, vi kallar den Hemliga Caféet för Milton vill att det ska vara hans och mitt hemliga ställe.
För dagen var det Jujja Wieslander som gästade bokhandeln och läste högt ur den senaste Mamma Mu-boken: Mamma Mu simmar med de fantastiska  kongeniala bilderna av Sven Nordqvist.
Vi äter Wille Wonka-kaka eller Lorangas Mazarin, sitter i röda sammetsfåtöljer och trivs i största allmänhet med världen och varandra.

3 kommentarer:

Karin sa...

Saknar detta favvoställe, dit jag ofta gick med olika barnbarn, när de bodde runt hörnet. Det blev "Mamma-Mu-drink" till dem och kaffe för mig.

maggisvarldgmail.com sa...

Hit ska jag ta Elsa Dolly när hon kommer nästa gång!
och även min sexåring! Bra att du påminner!

Marina sa...

Åh, vad det låter mysigt!