fredag 12 december 2014

Men vad roligt att kunna träna igen

Idag skulle det ske. Efter ett och ett halvt år med faktiskt hemska smärtor i axeln som omöjliggjort träning, efter operation av denna axel, och efter det lika ont (ända tills jag fick ta Ipren förlåt varumärkesreklam) -vaknade jag och tänkte idag är dagen!
Jag gick till mitt gym, tog det lugnt. Det gick bra. Jag jublar trots att jag är så otränad. Vissa extrakilon som smugit sig på ska vi inte tala om. Men det var så skönt att röra sig till musik och försiktigt träna.
Bästa förtida julklappen till mig själv!

8 kommentarer:

Kim M Kimselius sa...

Känner igen känslan. Träning ger så mycket mer än rörlighet.

Ha det gott och var rädd om dig.

Kram Kim

maggisvarldgmail.com sa...

Oh vad roligt Eva!:) Du har verkligen varit tapper! Bra att du tar det lite lugnt i början av träningen då är du snart tillbaka på banan igen. När det gäller lite extrakilon så rekommenderar jag varmt 5:2. Började i augusti och har till dags dato gått ner 5 kilo. Låter inte så mycket men jag har skyndat långsamt och mått bra hela tiden! jag tror på att ta det på lång sikt då kanske det kan bli stabilt! Kram!

Marina sa...

Härlig julklapp!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Träning ger verkligen kreativ inspiration, Kim! Kram!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, jag har ju sett bilderna av dig, verkar vara otroligt effektivt! 5:2 och träning tror jag blir jättebra.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Marina, den bästa!!

Pia sa...

Känner så igen mig Eva! Jag har också börjat från grunden för att slippa smärta. Lycka till åt oss! Kram!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vi får ta det lugnt Pia, och komma tillbaka till den nivå där vi var förut :)