måndag 26 januari 2015

Vad tycker du om Paddington- filmen? Bra. Men väldigt läskig


– Milton, vad tycker du om Paddington-filmen?
– Bra.  Men väldigt läskig
– Vad är läskigt?
– Den onda kvinnan, viskar Milton och vill inte ens minnas henne.
– Varför är hon läskig?
– Hon försöker ta Paddington och sätta honom i en bur
– Vad var bra i filmen?
– Att han blev räddad. Och att han fick en snäll familj
– Nu har du sett filmen en gång, vill du se den en gång till?
– När jag har blivit 8 år.
– Tycker du femåringar ska se filmen?
– Naej vi såg den ju när jag blev fem och då var den för läskig

Vi såg Paddington på Miltons femårsdag och oj vad vi hade längtat. Vi går ofta på bio. Men han blev faktiskt skräckslagen och ville nog egentligen gå så fort den onda kvinnan (=Nicole Kidman) kom in i handlingen. Då förstod han  inte att hon ville döda och stoppa upp Paddington, (och det vet han inte nu heller) han trodde bara att hon ville sätta honom i en bur. Jag valde ändå att stanna kvar på filmen med Milton i knät. Vi höll för ögonen när onda kvinnan kom.
Milton uppfattade, genom att vi stannade, att hon fick ett straff och inte lyckades med sin onda plan och framför allt att den lille flyktingen undan vulkanens fasor, den föräldralöse Paddington fick ett gott hem i London.
Säkert en underbar film för barn som är från sju år, det är åldersgränsen egentligen. Jag såg flera små barn på föreställningen som likt Milton hoppade upp i knät på medföljande vuxen.



4 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

Tack Milton för din "braiga" rescension! Vi väntar nog med att se filmen jag och Elsa Dolly!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, tror det är ett bra beslut att vänta lite! Milton är riktigt livrädd för den där onda kvinnan som han kallar henne.

Anna/notonmusic sa...

Underbar rescension! Tack Milton och Eva! Jag skulle nog också behöva ett knä att krypa upp i men det får bli en kudde framför huvudet i stället. Det kör jag ofta med!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Anna! I vår familj kör vi också med kuddknepet. Väldigt bra. Dessutom säger mina döttrar allt som oftast: Mamma, du ska nog inte titta nu!