torsdag 12 mars 2015

Kärleksfull dag, börjar med choklad

Broderad duk från Vietnam och choklad med vispgrädde, så ska det vara
Idag den 12 mars för ett antal år sedan föddes E2, älskad dotter. Så vi startade dagen med firande av henne. Väldigt traditionsenligt vilket betyder presenter, choklad med vispgrädde och uppvaktning på sängen. Idag var det E1 och jag som firade vid tidig timma.
En tradition jag älskar.

Torsdagar är skrivdagar. Vi har ett litet Skrivrum som kan äga rum lite var som helst. Idag på Kafé Flottiga skeden, Greasy Spoon. Intensivskrivande och pratande från elva till tre. Härliga samtal om personer som finns i våra böcker men inte i verkligheten, men personer som ibland är mer levande än de verkliga. Jag fick så mycket inspiration idag, lusten att fördjupa mina personer kom tillbaka och jag skrev och skrev.

I kväll har vi träffats, familjen. Ätit, pratat, skålat för födelsedagsbarnet. En fin dag.

4 kommentarer:

Marina sa...

Visst är det en mysig tradition. Vi har alltid gjort precis likadant hos oss, och skulle någon av döttrarna råka fira sin födelsedag hos sina föräldrar så inträffar samma tradition, något de aldrig blir för gamla för.

maggisvarldgmail.com sa...

Så koseligt!! Det var länge sedan jag drack choklad med vispgrädde….låter som en mycket god tradition! Alla födelsedagar ska firas och förstås också på morgonen! :)) Hela dagen förresten!!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eller hur Marina, man blir aldrig för gammal för choklad med vispgrädde på födelsedagen - så det får jag alltid!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, en riktigt god tradition! Och visst ska födelsedagar firas från morgon till kväll :)