fredag 3 april 2015

Djupt inne i ett manus, i två världar


Glad påsk denna långfredag som en gång i min barndom var årets tråkigaste dag.
Idag städar jag glädjefullt, jag har varit på vift ett tag och högarna har samlats på golvet och dammet i hörnen. Det är en fröjd att städa ibland.
Snart kommer min lille påskman, då blir det mera lek.

Jag är djupt inne i ett manus och lever i två tider, den där boken utspelar sig och här. Ibland vet jag inte vilken värld som är mest verklig.
Jag har inte mycket kraft till något annat märker jag.

Det är lite förvånande och samtidigt härligt att så drunkna i ord.

Jag kommer tillbaka men är lite mer sporadisk ett tag.
Glada varma tankar!

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Med enkla ord beskriver du din vardag, verklighet och overklighet så bra.
Långfredagen var lång i ordets rätta bemärkelse när man var barn.
Tur att tiderna ändrar och att man kan andas normalt och leva som man själv vill.
Ha det lekfullt och lätt med din lilleman.
Glad Påsk!

maggisvarldgmail.com sa...

Vad roligt att du är tillbaka igen! En hjärtevarm Påsk med dina kära och spännande att så helt försjunka i sitt manus…kram

Andra året i Hjo sa...

Glad påsk! - Se till att inte drunkna i orden.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Karin! Lillemannen och jag hade en så fin lekfull påsk. Hoppas din påsk var fin och kärleksfull!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, då och då dyker jag upp ur mitt manus. Bloggen och alla fina vänner, som du!, vill jag ju inte släppa

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Hjo-vän. Nä, drunknar nog inte men det är riktigt fängslande att arbeta med orden man skapar