lördag 25 juli 2015

Sol och vatten ger oss lust och energi

På vår gemensamma brygga blir det fest i kväll!
Just nu är det sol.
Vilken glädje denna sommar när solen äntligen tittar fram. I kväll är det bryggfest här på södra ön, måtte regnet dröja!

E2 yogar på bryggan. Skulle önska jag kunde men min arm hindrar mig. Svårt stå i hunden med en arm.
Men armen förbättras ohyggligt långsamt men blir bättre. Med träning, med hjälp av en soldryck med mycket gurkmeja.
Igår fick vi för oss att måla hallen, från skarpt turkos blev den milt gråblå. Vi fick ett sånt energiryck, E1, E2 och jag när pumpen bytts ut och solen sken. Så vi gick loss med målarpenslar och glad energi.
Idag blir det en liten handlingstripp till Vaxholm.
Vore synd att klaga :)
Hälsningar från de små röda stugorna på den lilla ön!

6 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Vad trist att armen inte är helt bra, finns inget så tråkigt som seg läkning. Du får helt enkelt hitta på en yogaställning som heter enarmade banditen! Kör den på bryggfesten ikväll och lägg en hatt bredvid! Hoppas ni får skapligt väder ikväll, läste nyss i tidningen att helgvädret ser tämligen trist ut. Håller tummarna! Kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Enarmade banditen ... den var bra Anna! Vi har haft en solskensförmiddag i Vaxholm, nu regnar det och molnen tornar upp sig!

Evas blogg sa...

Den här sommaren, en upp- och nedsommar. Ena dagen sol andra dagen regn. Ingen värme. Och inget vi kan styra över. Det gäller att ta tillvara på de korta stunder av sol som bjuds, däremellan får man, precis som ni gjorde, göra inomhusaktiviteter. Här regnar det idag och jag ska måla en tavla framför kaminen, som sprakar gott. Ha det så fint i era röda små stugor!

Pernilla sa...

Envisa arm!
Soldrycken du skriver om, är det färdigköpt pulver eller något du fixar själv?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Hej Eva, det låter mysigt att måla framför en sprakande kamin. Vi eldar för fullt i vår lilla öppna spis. Jag tränar mig i acceptans när jag tittar ut på morgonen och ser regnet falla över verandan och sätter ner fötterna på det iskalla golvet. Men rätt som det är kommer nog sommaren... Ha det så fint i skogsbrynet!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Pernilla! Ja armen är envist ond men jag är ännu envisare så jag ska nog vinna över smärtsn och bli stark igen!
Jag har beställt Doktor Sanna Anandalas pulver som består av en mängd olika örter där man främst märker gurkmeja. Det är inte gott och inte billigt men jag tror faktiskt att det GÖR gott, det verkar vara bra för lederna. Jag försökte blanda själv, fick ett bra recept av en vän, men det här är enklare så då blir det av. Jag tror på gurkmeja (sannaanandala.com/alla-produkter)