tisdag 15 september 2015

Bistroteket - bra tips vid Nytorget


Ibland blir saker verkligen för hajpade för sitt eget bästa. Som Nytorget. Vi vandrade runt igår och ville äta en bit mat. Nytorget 6, helt fullt. Som alltid. På Urban Deli fick vi ett bord men menyn var oförändrat tråkig (samma sen en evighet) och ljudet för högt.

Vi slank i stället in på Bistroteket, hörnet Bondegatan/Renstiernas gata.
Så trevligt. Läsvänlig meny, pratvänlig atmosfär. Otroligt gullig personal och stans godaste råbiff.
Efter det en magnifik Crème brûlée. Vi pratade och trivdes och kände att det var så skönt att slippa trängas och skuffas.
Urban går an för trevlig frukost. Men vad jag tröttnat på trängsel och ansträngd hipfaktor.
Bistroteket har i alla fall just nu allt det jag vill ha.
Så det är ett bra tips om du vill ströva på söder, vandra runt fina Nytorget och sen hitta en bra restaurang.

3 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

Tack för tipset! Du har väl förstås redan prövat Bleck vid Blecktornsparken? Här åt vi jättegod fish and chips för någon månad sedan!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Har inte testat Bleck än men vill gärna. Åt frukost på Bistroteket i morse, jättegott, men min kompis och jag var ensamma där! Bra för privata samtal :)

Anna/notonmusic sa...

Bodde några år i Shlm om kommer ihåg att jag hade mina favoritställen. De finns med all säkerhet inte kvar, minns i te ens vad de hette! Men det är roligt med en ."egen" kvarterskrog eller mathörna. Roligt när man hittar nåt som passar en själv, som har allt det där man gillar!