lördag 12 mars 2016

Men hur i alla världen tog jag mig hem?


Det känns som om någonting lossnat i mitt sinne. Något som varit stängt och slutet.
Bara en sådan sak som att jag minns mina drömmar igen. Det har jag inte gjort på ett tag. Kanske beroende på att jag stiger upp för snabbt, inte ligger kvar och låter drömmen sjunka in?

Idag ska jag på en trevlig träff med författarkollegor. I drömmen ägde den träffen rum igår. Jag drömde precis vilka som var där, hur vi gjorde, vad vi pratade om, det var mingligt och glatt och ganska rörigt. Kändes som en lång och väldigt detaljerad dröm.

När jag vaknade var min första tanke i morse: Men hur kom jag hem? Var jag så snurrig i huvudet att jag inte minns hur jag tog mig hem.

Sedan insåg jag att det bara var i drömmen träffen ägt rum. Jag blev lättad. Och hoppas att träffen i em ska bli just så trevlig som i drömmen - men att jag ska ha koll på hur och när jag tar mig hem!

4 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Hoppas att du hade det trevligt och kom hem ordentligt! :)

Karin sa...

Hoppas du hittar hem i dag, i den verklige verkligheten!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Annika, det var så trevligt! Vi saknade dig :) Och ja, jag kom hem välbehållen!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin: I den verkliga verkligheten minns jag tydligt att jag kom hem!