lördag 9 april 2016

Välkomna till min nya väninneroman






”Äntligen tar mogna kvinnor plats i en underhållande och oförutsägbar roman om att skaka liv i gammal vänskap, utmana normer och den kittlande tanken att hämnden ibland är ljuv.”
ANNICA WENNSTRÖM, FÖRFATTARE

Kvinnlig vänskap skriver Åsa Beckman så fint om idag i sin recension i DN  av Ferrantes Min fantastiska väninna.

Ja! ropar jag som precis skriver om det temat i min  nya bok.

"Kvinnlig vänskap är en av historiens vita fläckar." ... "Att äntligen få läsa en roman som uppgraderar väninnerelationen och ger den dess rättmätiga plats är därför otroligt upplyftande", fortsätter hon.

Och jag blir så glad.

Min roman handlar om fyra väninnor, Garbo, Ingalill, Pamela och Anita. De har känt varandra genom livet. Männen har kommit och gått. Barnen är ute på vift. Samhället ser dem som ganska överspelade. Det börjar de själva tro att de är. Men de har varandra. Och de har sina drömmar. Som de hjälper varandra att förverkliga. Men inte förrän Garbo dramatiskt säger till dem: Om ni inte börjar leva gör jag slut.

Det är ett så viktigt tema i mitt liv, väninnorna. När man deppar ihop, blir sjuk, tycker livet är överdjävligt, vilka har man: Väninnorna.
När mannen sjappar med älskarinnan, när jobbet tas över av en yngre man, vilka har man: Väninnorna. De ställer alltid upp.
När man är strålande glad, vilka ringer man: Väninnorna!

Välkomna att läsa min väninneroman

5 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för tips om din roman, den låter jätte bra.
www.wiria.se

Tredje året i Hjo sa...

Det gör jag gärna! Fast först har jag Lena Andersson som väntar. Måste läsa hennes sommarprogram, eftersom jag inte hörde det. Och essän om palmemordet, som väl är lite kontroversiell.

Anna/notonmusic sa...

Ser verkligen fram mot att få läsa den och håller absolut med dig. Väninnorna består!

Evas blogg sa...

Jag ser fram emot denna roman. Mycket.

Kim M Kimselius sa...

Längtar verkligen efter att läsa den här romanen.
Kram Kim :-)