onsdag 8 juni 2016

Nu ska jag bara sitta där i grönskan och glo

I grönskan på ön
Det har varit en intensiv månad med bokutgivning, release, bokturné, bokprat.
Jag känner att nu är jag så trött.
Jag älskar så klart att boken fått så fint mottagande. Att den engagerar människor så de vill veta hur det går sen för De fyras gäng. Jag lovar, det kommer en till bok om Garbo, Ingalill, Pamela och Anita, den är på gång.

Lavendel som ska planteras
Men nu har jag ändå känt av den efterbokendepression som brukar komma.
Det känns litet tomt men framför allt är jag så in i själen trött.
Tur då att jag kan åka till vår gröna ö, att jag kan vila ut i grönskan, att jag bara kan sitta och glo ett litet tag innan jag kastar mig in i nästa bok.


På bokturné med Eva Rydinger, här Akademibokhandeln i Linköping

1 kommentar:

Karin Härjegård sa...

Det gör du så rätt i, Eva! Njut av dagarna!