fredag 28 oktober 2016

Berg med sol ska det vara, inte snö

Tycker bäst om soliga bergstoppar. Som när jag var på Korsika med J.
Tänk att vara så vinterskygg och snörädd som jag. Hela min kropp ropar NEJ när det kommer lite snö. Mina ben halkar som en Bambi på minsta snötöcke. Jag tittar ut genom fönstret på stigarna över berget som börjar snötäckas, som ska bli skidspår och tänker: Inte för mig.
Tänker förvånat: Dom vill ju åka! Dom tycker om det.
Ja det är härligt att vi är olika!

E1 ska göra en intervju med påven så hon är i Rom för att följa med i påveplanet till Sverige och sedan tillbaka till Rom.
E2 är i Monrovia, regnperioden är slut, det blir sol. Ja, ni vet ju att jag skulle ha varit där. Att jag ska dit.

Men nu vintervarning
Jag är ensam på bergstoppen i kväll.
I morgon blir det annorlunda. Men jag sjunker in i mig själv och bläddrar i mitt manus. Det känns bra om jag än är lite skör.

4 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Krya på dig! Hoppas du kommer iväg snart.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Annika! Så jobbigt att känna sig svag :)

Karin sa...

Don't fall off the Mountain!

Jag slår vad om att din nästa (nästnästa) bok kommer att utspela sig på någon häftig skidort!

Evas blogg sa...

Nej snö är inte heller min grej (trots att jag bor där jag bor). Nu väntas snö i morgon och det känns inte bra, inte så här tidigt. Nu hoppas jag att du kryar på dig så att du kan åka på din resa.