söndag 1 januari 2017

Så blev det 2017 efter min jul och mitt nyår


 December. Jul och nyår. Familj. E2 hemma igen ett tag från Monrovia och det är fantastiskt att fira jul och nyår i Stockholm med alla barn och barnbarn.

De känns som något jag vill hålla kvar, bevara, alla dessa minnen av skratt och kramar och min härliga bullriga kärleksfulla familj, jag vill hålla minnena i min hand, nära mitt hjärta, som något ömtåligt och vackert.

Något som ger mig styrka det kommande året. Något att återvända till när oron ökar, när livet blir svårt, när stormarna från en värld i brand når också oss i vårt lilla skyddade välmående hörn av världen.
Min familj, mina barn, mina barnbarn. Det är som en mur av kärlek som kringgärdar mig.



4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Gott Nytt År Eva! Jag håller med dig om att livet med ens familj behövs, det känns så gott i hjärtat att ha sin familj samlad.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eva, precis så, det är så gott att vara samlade, hela familjen!

maggisvarldgmail.com sa...

Den bästa mur man kan ha mot livets ondska och hemskheter.... Gott nytt År Eva!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

En kärleksmur! Så fint :) God fortsättning Margareta!