torsdag 19 oktober 2017

Vad gör du när du är tokstressad?

Den bästa avstressaren!!
Vad gör ni när ni blir stressade, nästan andlösa för ratt man inte ens ger sig tid att andas riktigt på djupet. Tusen tankar korsar hjärnan, att-göra-listan är så lång så låång och känslan av att inte räcka till bara växer.
För att kunna koppla av håller jag just nu på med något som avstressar mig. Jag spelar korsord på nätet. En app som heter cross boss är så kul
Börja inte, mamma, du kan inte sluta sen, sa sonen.
Och han verkar ha rätt. Men det lugnar mig, skingrar en massa orostankar att tänka ut kluriga ordgåtor och mystiska ord.
Ja, så gör jag. Det tar inte så mycket tid heller. Men är kul och lite lärorikt och så känner man sig  en aning smart ibland.
Men den bästa avstressaren? ... ja ni ser bilden. Barn!

Inga kommentarer: