torsdag 23 november 2017

Jag säger som Piaf: Jag ångrar ingenting

Paris 69, foto: Christophe Laurentin

Jag bloggar litet hos Ordberoende förlag. Men nu kommer jag på att det ju inte är samma läsare så jag publicerar de inläggen här också. Här det första!

Ibland måste det vara tyst, så tyst när jag skriver. Ibland hittar jag musik som skapar den atmosfär jag vill ha. När jag skrev Paris Passion letade jag gamla franska favoriter. Vad lyssnade jag på i Sverige 1969, i Paris?
Jag försökte återskapa känslan från den gamla grammofonen vi hade då. Nu har jag en lista med både nya och äldre godingar från den tiden och framåt. En underlig blandning, kanske någon tycker. Befria södern, Jimi Hendrix, Edith Piaf ...
Jag säger som Piaf: Je ne regrette rien, Jag ångrar ingenting
Inte vad jag gjort, det som inspirerat mig att skriva. Inte musikvalet, det satte den färg jag ville ha på min nya roman Paris Passion
Vill ni lyssna på min musik till Paris Passion? Här är länken till min Spotifylista till romanen Paris Passion

Inga kommentarer: