Finns det något som kan driva mig till vansinne så är det den usla kundtjänsten hos olika bolag. Just nu Com hem. Man översköljs av deras usla reklam, i teve, i mailen, överallt. Gapig och ointressant. Den måste kosta hur mycket som helst. Men när man vill ha svar på en enkel fråga från Kundtjänst så svarar de helt enkelt inte. Vi drabbas alla av det - men varför accepterar vi?
Helt plötsligt stängde Com hem av våra extrakanaler, det visade sig att en överföring i auguti inte gått igenom så de har skickat fakturan till Inkasso. Har jag fått något meddelande om det? Någon påminnelse om fakturan? Nej ingenting, jag upptäckte det först när jag gick in på nätet för att begripa varför kanalerna var avstängda och insåg att fakturan låg där obetald. Jag betalade direkt förstås men ville ha svar från Com hem på varför de inte hört av sig och när de sätter igång kanalerna igen som jag betalar för. Tror ni de svarat på de tre mail jag skickat? Inte. Men flåsiga erbjudanden om fantastiska möjligheter att köpa till fler kanaler, det skickar de.
Jag försöker nu förstå hur jag kan slippa Com hem. Jag vill inte betala ett bolag med så usel service.
Hej!
SvaraRaderaSjälvklart ska du kunna få svar på dina frågeställningar.
Fyll i nedanstående formulär så kontaktar vi dig för att besvara de frågor och funderingar som du har.
http://www.comhem.se/comhem/kundservice/social-media/-/702802/702802/-/index.html
MVH
Patrick Norberg
Kundservice
Efter mitt blogginlägg fick jag svaret : "vi har hanterat ditt ärende och hoppas du är nöjd". Vilket god dag yxskaft svar. Hur då hanterat? Ni har ju inte svarat på en enda fråga och mina kanaler fungerar fortfarande inte. Jag har fått så många mail och telefonsamtal idag med instämmanden om er usla service!
SvaraRaderaJag håller helt med! Jag fick inte svar på någon fråga eller någon hjälp av com hem när jag använde dem!
SvaraRaderaHoppas det löser sig!
Bosse
Jag hatar Comhem! PÅ alla sätt och vis. Plus att internet och vår telefon aldrig fungerar som det ska. Flera gånger i veckan avbryts nätet och det tar ett tag innan det funkar igen...plus att de är dyra och kundtjänst suger. Vi har kvar vårt tills det är dags att flytta till NYC nästa år. Tre månaders uppsägning...
SvaraRaderaComhem borde flytta några hundra personer från försäljningsavdelningen till kundservice. Det ringer ofta Comhemförsäljare till oss, som redan har Comhem. När de inser att vi redan är kunder försöker de sälja ännu mer. Servicen är obefintlig, de byter serverport, eller andra inställningar och förväntar sig att deras kunder ska klara av alla omställningar på egen hand. Kanske ett bra mobilt bredband för datorn, basutbudet ("must carry") för TV och övrig TV via datorn kan vara en lösning. Eller parabolantenn. Jag är övertygad o att det snart kommer ett Comhemuppror.
SvaraRaderaTack för stöd Trillingnöt och Karin, man känner sig bra maktlös!
SvaraRaderaOch är det något Comhem borde göra så är det att ta från reklambudget och försäljning och lägga på Kundtjänst!!! Nu har jag kanalerna tillbaka men har inte fått några vettiga svar.
Trillingnöt vad spännande med flytt till NY!
Snart kommer upproret Eva. Snart tror jag alla fått nog av sådant här. Själva scannar företagen av bloggar etc idag för att kunna putsa en aning på sitt urusla rykte. Snart startar folkägda hoppas jag! Då kan de sitta där med sina fliniga reklambudskap och undra vad som hänt.Vår sinnesro är viktigare än billiga skitpaket från falska krängare som bara är lojala mot en sorts folk: de med pengar nog att leva på sina pengars avkastning: aktieägarna!
SvaraRadera