Mer om mig och skrivandet

onsdag 17 juni 2009

Välj aldrig Little Persia om ni ska äta middag i Stockholm

Ibland tipsar jag om härliga restauranger. Nu vill jag varna: Om ni ska ut och äta i Stockholm - välj aldrig Little Persia. Jag som älskar persisk mat - men maten där var en nära dödenupplevelse. Servitören visste absolut ingenting - när vi frågade om olika ingredienser sa han motvilligt: "Jag vet inte vad det är, vill ni verkligen att jag ska fråga..." Det ville vi så gång på gång försvann han med allt tröttare steg. Efter en evighet (en och en halv timme efter beställningen) fick vi maten och det mesta var fel. De lockande goda ingredienser som utlovats fanns inte i stället var allt dränkt i någon vidrig svart massa med sura plommon. Men de valnötter och ljuvligheter som utlovats var inte med. E som inte äter ris och fick fel mat blev utskälld av den otroligt ilskna kvinna som lagade maten när hon påpekade det "för den här maten kan inte ätas utan ris..." Det var en absurd upplevelse på det hela taget. Se det var en riktigt usel restaurang, varning utfärdas!

7 kommentarer:

  1. En nästan surrealistisk upplevelse låter det som... Tack för varningen!

    SvaraRadera
  2. Åt där för kanske tio år sedan då var det gott - men nu var det nog ny ägare. En synnerligen echaufferad dam!!!

    SvaraRadera
  3. Låter som dolda kameran - kan man verkligen behandla kunder på det sättet? Inte så länge eller så många gånger, i så fall skulle jag tro. Sånt här brukar sprida sig blixtsnabbt!

    SvaraRadera
  4. Fick känslan av att dom gett upp om maten utan att vilja erkänna det och mer är ett öl-vinställe för ungdomar nuförtiden.

    SvaraRadera
  5. Var med om en liknande händelse på en grekisk restaurang vid Årsta torg för några veckor sedan. När jag och mitt sällskap påpekade att maten var i saltaste laget frågade servitören om vi använde salt hemma. Efter att ha dukat av våra halvt avätna tallrikar kom han tillbaka och sa att min mat i vart fall inte varit salt. Han hade nämligen smakat på den. Från min tallrik.
    När vi därefter frågade om vi kunde få varsitt glas vin till sa servitören att det inte gick för sig eftersom restaurangen stängde nu.
    Povel Ramel hade en idé, som man kanske skulle göra verklighet av: en motnota. Att man drar av på notan för varje inslag av dålig kvalitet på mat och service.

    SvaraRadera
  6. Ja, det är precis så det verkar ha blivit!
    Jag trodde att jag var den enda som tyckte att hennes beteende var sjukt otrevligt...

    SvaraRadera
  7. Mattis hon var ju osannolikt otrevlig - när hon skällde ut Ellen för att hon inte ville ha ris, när hon röt åt mig att inte gå innanför disken fast det var servitören som bett mig för att han inte visste hur han skulle räkna ut notan annars och verkligen när hon inte ville ge Elin hennes dessert efter sådär två timmars väntetid!

    SvaraRadera