måndag 13 november 2017

Min fantastiska väninna!

Jag och min fantastiska väninna i Paris Foto Bengt af Geijerstam
Min fantastiska väninna Ulla (se bilden nedan t h)!
Till henne har jag dedicerat min nya roman Paris Passion.
Vi startade vår journalistbana tillsammans, det var underbart, vi var sanslösa. Det fanns inga hinder. Som när vi glatt och utan erfarenhet gick upp på Svenska Dagbladets kulturredaktion och sa att vi ville skriva om den psykedeliska klubben Filips. Och de sa ja.
Och så vidare .....

Så här skriver hon på Facebook:


"Min fantastiska väninna Eva och jag gjorde allt tillsammans. Skrev artiklar på VI:s tonårssida och Gaudeamus, drev sommardisco, ordnade debatter på Kårhuset och drömde storartade drömmar. Föreläsningarna i ryska och praktisk filosofi fick vänta. Vi hade viktigare saker för oss, vi ville snabbt ut i världen! Och tillsammans var vi förstås världens coolaste, inget kunde stoppa oss!
I sin nya bok berättar Eva Swedenmark om dessa år då allting hände. Paris Passion heter den som just utkommit på Ordberoende förlag.
Läs den! Är så stolt över bokens dedikation till mig. Önskar alla en sådan fantastisk väninna."

Inga kommentarer: