söndag 31 maj 2009

Bra avslutning på Mors dag: Skänk pengar till mammor som har det svårt!

Vi tittar på Mamma-galan i TV4. Skakande berättelser om hur kvinnor trakasseras över hela världen, hur sexualiserat våld är en del i krigshandlingarna. Röda korset står bakom galan. Det är bra att sätta fokus på de fruktansvärda handlingar som begås. I Svenska dagbladet har den utmärkta journalisten Christina Wahldén - också på uppdrag av Röda korset - just gett skakande rapporter från Kongo. Jag känner mig maktlös, det är så litet jag kan göra. Men jag kan åtminstone skänka lite pengar så det gör jag nu. Det blir en bra avslutning på Mors dag. En slant till mödrar som har det svårt.

Min fina syrenbukett ger jag er bloggvänner. Jag plockade den på landet och tog in den i vardagsrummet, hur kan jag glömma att jag är allergisk! Nu hostar jag som en galning och syrenerna finns på balkongen - och på bloggen.

Inga kommentarer: