torsdag 11 maj 2017

Nu ger jag mig ut på tigerstigar, trotsar allergin

Jag trodde min mac med alla manus i höll på att krascha. Panikläge med snar lämning.
Dessutom fungerade inte mina skrivare.
Macarnas Maestro Lukas kom som en räddande ängel, han hörde paniken som rådde och kom, lade lugnt sina händer på min mac, konstaterade att allt var bra, det var bara någon liten inställning, han fixade enkelt skrivarna, konstaterade att den externa hårddisken var DÖD, installerade en ny.
Lukas räddade oss många gånger på Fönstret. Han är suverän.

Sen skrev jag, fixade en ny mobil, gosade med Elsa, lagade mat, pratade med Elin. En bra dag.

Men varför är jag då så oändligt trött? Jag vet ju, det är allergin som slår till som sjutton i år. Jag är laddad med alla möjliga allergimediciner, det hjälper inte. Jo, det hjälper en del mot allergin men inte mot den monumentala trötthet jag känner nu.

Tror jag går och lägger mig med Den som går på tigerstigar, efterlängtad roman av Helena Thorfinn. Jag tyckte mycket om hennes första,  Innan floden tar oss.

4 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Usch, pollenallergi verkar vara en jobbig sak att ha. Många som är drabbade. Var det lika vanligt "förr"?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Annika, förr, dvs i min barndom, fanns det i hela min skola ett enda allergiskt barn, Sven, han fick vara hemma en del på våren. Annars var ingen känslig mot pollen, gluten, laktos ... Det måste vara mycket elände i all processad mat vi äter som gör oss sjuka.

Erika sa...

Hej Eva,
Jag hoppas Thorfinns bok gör allt lindrigare. Jag har just börjat läsa den, lika spännande som dem första som kag verkligen gillade. Träffade henne på Norstedts författarkväll denna vecka.
Tur att datorn repat sig! Glöm inte backup 😘❤️📚Vill inte missa dina texter. Kram, Erika

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Erika! Tack för svar. Finns inget bättre än en efterlängtad bok! Jag har fixat en ny backup! Känns lugnande.
Boken är intressant, men saknar lite av magin från första boken, kan jag tycka! Kram!