torsdag 29 mars 2012

Mingel med Ellen i Stockholmsnatten

Hemma är jag ibland, ja kanske för ofta. På denna bild var jag i alla fall på en stämningsfull konsert och lyssnade till en Hyllning till Eva Cassidy med sångerskan Caroline Larsson och den klassiske gitarristen Bengt Magnusson.
Jag hittade mingelbilden (foto: David Thunander) av mig på bloggen Skugge och Co, fattade först inte att det var jag för huvudet var inte med - här syns det :) Det ser ut som om jag bär packning för en lång färd, men det var bara min kappa och en väska med böcker (förstås).
Eva Cassidy dog bara 33 år gammal men hade innan dess gjort succé med sina inspelningar av bland annat Fields of Gold och Time after time. Det var länge sedan hon dog men hon fortsätter att inspirera.
För mig var kvällens upplevelse Bengt Magnussons gitarrsolo Recuerdos de Alhambra - hans toner lockade fram de vackraste bilder i mitt huvud.
Sedan älskar jag att mingla ut i Stockholmsnatten med Ellen!

Inga kommentarer: