lördag 17 augusti 2013

Jag eldar, jag skriver, jag hör deras röster igen, dom som bor i mitt huvud

Idag har varit en härlig dag. Jag åkte ut tidigt till ön. Åttabåten. Ensam på båten från Vaxholm. Men på ön är det många grannar. Det spikas och hamras i många av husen, mina grannar har alltid byggprojekt på gång. Jag har ett skriv- och eldprojekt. I stället för att göra en jättebrasa av allt skräp, tänker jag, så eldar jag långsamt upp det i öppna spisen. Så idag har jag eldat träbitar, brädstycken, en massa snuttar och fnuttar.
Samtidigt har jag skrivit. Som en besatt. På en alldeles ny historia, alldeles nya människor klev in i mitt huvud när alla dom riktiga människorna åkte. Jag var ensam kvar och hörde deras röster igen, dom som bor i mtt huvud. Nu skriver jag. Jag eldar, jag skriver, jag eldar....
Men nu kommer Elin och F med båt snart, nu ska vi äta och koppla av.

Inga kommentarer: