söndag 22 juli 2012

Fynda billigt på bakluckeloppis

Solen sken över Värmdö idag och vi beslutade att det skulle bli en loppisdag. Har du besökt en bakluckeloppis? Jag hade aldrig gjort det och det var precis som om själva idén om loppis förverkligades. Siggesta Gård på Värmdö har bakluckeloppis, hundratals bilar smällde upp sina bakluckor och ägarna gjorde sig av med sådant de inte behövde men som jag kanske skulle kunna gilla? Jag fyndade och vännen likaså. Han hittade en fin målarlåda med färger, penslar och palett till dottern, massor av Kalle Anka-böcker till sonen.
Jag är så glad över sju band av Min Skattkammare från femtiotalet med alla de klassiska sagorna jag nu ska läsa för Milton. Jag hittade Nicke Nyfiken-böcker till honom också och hela årgångar av Bamse. Härliga fynd till billig penning. Bra humör!
Inga tråkiga proffssäljare som ibland drar runt med sina alltför dyra saker. Här var det direkt från ägare till ivriga glassätande kunder. Massor av leksaker och barnkläder och det mesta var fräscht och fint.
Vid fikat efteråt såg jag många barn bläddra i böcker och tidningar de köpt eller leka med nyköpta billiga leksaker.

Inga kommentarer: