tisdag 28 maj 2013

Min Love Story med Konsum tog slut

Vi räknade Konsumkvitton i mitt hem, vi handlade på Konsum, på Forum, vi till och med åt söndagsmiddag på Forum (=Konsum i Sundsvall). Så vår historia är lång, kära Konsum, men nu tog den slut. Visst är jag lite småslarvig, visst glömde jag väl att betala Medmerakortet nån gång. Men att du skulle ta det så allvarligt att du sade upp bekantskapen det fattade jag inte. Det fanns ju kredit kvar att ta av i vår relation. Det påpekade jag försynt och betalade  in pengar.

Då kom ett ilsket kravbrev, DITT KONTO ÄR UPPSAGT BETALA IN 3475 kronor. ANNARS.... Ok Konsum, jag klippte itu mina Konsumkort och skickade in och sa att är det så du vill ha det så ... hade nog väntat mig ett vänligt svar om missförstånd, klart jag gillar dig och vill ha vår relation kvar, I stället kom ett till ilsket brev, kylslaget i tonen.
Är det så Konsum behandlar sina kunder så förstår jag att KF-koncernen går illa, så illa att man nu hotar med att slopa den heligaste av KF-kor: Återbäringen.
Men så är det, en stelbent koncern utan medlemskänsla, det är Konsum idag, då går det som det går.

Hej och Good-Bye KF, vår love story tog slut och det är mest ditt fel....
För som jag skrev till dig: Det är inte jag som ska krusa dig för att få handla på Konsum, Coop, KF ... det är ni som ska krusa mig för att få ha mig kvar som kund. Det har ni inte längre.

7 kommentarer:

KaosJenny sa...

Ah vad synd. Förstår känslan och är själv en inbiten sen-barnsben-kund. Återbäringen är verkligen viktig så det tjänas nog inga pengar på att ta bort den... Trist om gamla Koperativa inte längre är det och blir som vilken affär som helst... Kram

Anonym sa...

Har nog också lämnat Konsum tyvärr. Började mitt arbetsliv som konsumbiträde som 16-åring, lockades över till KfsLagercentral. Lediga lördagar... Blev gift o hemmafru med Konsum när till Köptrogen mellan 1967 - 2010. Först lades närmaste Konsum ner 2005.Hade funnits i Byn sedan 1919. Vi erbjöds Coop Forum dryga milen bort.Slutade använda med mera kortet att betala med då det alltid var mera ränta att betala än man fick i återbäring??? Bytte sen till Konsum marknad aningen närmare. 2010 lades den ner. Gick över till Ica som tagit över oss övergivna Konsumanhängare. Fick mitt återbäringsbesked idag från Konsum idag. 8,80 kr....säger väl allt. Eva

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja det är tråkigt, Jenny. Konsum var för mig något mer än vad det är idag

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eva, din historia säger egentligen allt om den tråkiga utvecklingen bort från kunden som jag också upplever. Vinsten i centrum, inte kunden tyvärr.

Jane Morén sa...

Det kan också vara så attKonsum kanske inte ens vet hur illa de formulerar breven, det kan vara så, ofta idag är detså, att man lägger ut avdelningar på entreprenad, ekonomoer i detta fall som inte har en susning om Konsumtankens kollektivkänsla. Vore bra om detta förfarande kom till högsta orts kännedom. Skriv, och skicka länken till ditt inlägg, det skulle ge vilken VD som helst kalla fötter och mardrömmar. Förstår precis att du klippte itu kortet, jag har själv gjort så med en annan firma, man står inte ut med att bli behandlad så.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Bra råd Jane! Jag har skickat vidare men har inte stort hopp om något vänligt ideologiskt folkrörelsebrev tillbaka!

maggisvarldgmail.com sa...

Jag har som du ett barndomsförhållande till Konsum. Vi handlade där troget och jag minns hur jag räknade kvittona (ett helvete!!) när jag själv skulle ha återbäring!
Sedan kom blåvitt och det var ju bra men blev som tråkigt på något sätt...och den stämpeln tror jag Konsum fått. Det har blivit för stort och opersonligt till skillnad från Ica där varje handlare är sin egen. Fortfarande handlar jag ibland på Konsum Sockenplan men främst för att jag på något sätt ändå vill stödja dem....