måndag 8 juli 2013

Jag en twittrare?

Jag, en twittrare. Hade jag inte trott. Det verkar ointressant, har jag sagt, att snabbformulera något på 140 tecken. Eftersom jag är en aning ombytlig och tämligen så nyfiken så kände jag att jag i alla fall kan kolla.

Och jag upptäckte att det faktiskt är ganska kul att formulera en tanke lite kort. Jag har bara småtwittrat i sisådär en vecka så jag vet inte än om fortsättning följer ...

Jag roar mig mest med att skriva treradingar, mestadels funderingar från ön.
Vad tycker du?

5 kommentarer:

KaosJenny sa...

Har inte gett mig in i twittrande, tycker det räcker med Bloggande men det är säkert kul... hoppas du har en fin sommar... Kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Du vet Jenny, jag har tid! Ser det som en skrivövning, i synnerhet sedan jag började med treraderstwitter. Som en sommarlek - och ja sommaren är ljuvlig, hoppas din är det också!

Anonym sa...

Jag tycker twittrandet är riktigt kul. Ibland känns det som att ett blogginlägg måste vara ganska mycket, inte i omfång men i substans. Twittrandet då kan vara motsatt; kort och snabbt men likväl kan det ibland vara mycket kärnfullt och djupt. Bra kombination.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag håller med dig, Helena! Det är en utmaning att formulera något kort men ändå med innehåll
En slags lek

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag håller med dig, Helena! Det är en utmaning att formulera något kort men ändå med innehåll
En slags lek