måndag 30 juni 2014

Gråväder är skrivväder

Hoppas Frankrike vinner, då blir farmor glad! Det sa min lille Milton, nu på resa till Österlen. Det kallar jag framgångsrik indoktrinering. Han var hos mig när den förra matchen med Frankrike spelades och jag försökte sjunga franska nationalsången för honom. Men insåg att han redan somnat.
Jag få väl gå och nynna Allez les bleus för mig själv i kväll.

Jag är kvar i stan, i väntan på det fantastiska solskenet och värmen. Det kommer. Men just nu är allting grått grått utanför mitt fönster.
Inte så grått längre i mitt sinne dock - känner att en sommarglädje börjar spira i mig. Och som skrivarvännen Annika Estassy säger: Gråväder är skrivväder.

2 kommentarer:

Marina sa...

Det är det man ska ha det här vädret till alltså! Och som det ser ut just nu kanske det kan bli en riktig tegelstensroman...;)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Marina, vi hinner med många tankar i sommar!