lördag 7 februari 2009

Hur hitta en MAN på nätet?



Anna Bengtsson är en varm och klurig författare och illustratör. Jag tycker mycket om hennes barnböcker. Nu har hon debuterat som "vuxenförfattare" som vi barnboksförfattare uttrycker oss. Det är med den underfundiga och humoristiska boken "Du ska vara spännande och varm" (Alfabeta).
Det handlar i grunden om längtan när hennes huvudperson ger sig ut i nätdjungeln med dess till synes oändliga valfrihet. Men vem är hon när hon söker en ny man - och vem vill hon träffa? Vad döljer sig bakom signaturerna och hur blir det när man träffas IRL - om allt detta berättar och tecknar Anna varmt, roligt och inkännande.
Bilden av Anna är tagen på ett seminarium om indiska och svenska barn- och ungdomsböcker i Goa för ett år sedan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker så mycket om Anna B:s bok om de små ankorna! Måste läsa den här.
Mia

Ango sa...

Den här tänkte jag läsa, just för att den berör mig personligen. Jag träffade min man på nätet, inte på en dejtingsajt, utan på en chat. Då var det ganska ovanligt att träffas på nätet, så många tyckte nog att vi var sååå modiga som vågade träffas i verkligheten. Det var förra årtusendet, och nu har vi passerat 9 år tillsammans (och 3 gemensamma barn).
Numera tycker jag det är roligt att människor träffas på nätet, och det är bara roligt att höra om människor som träffats.

Kram
/Ango

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vad roligt! Jag blir alldeles glad över att höra om hur människor träffar varandra och håller ihop! Du fick både allt roligt bloggande och din man genom nätet - inte illa!! Glad lördag!
Och ja, anonym - Anna Bengtsson är en härlig författare och illustratör.

Anonym sa...

test

Anonym sa...

test