fredag 6 mars 2009

Tjena kungen sök sponsorer för ditt barns bröllop om du inte har råd själv!

Jag har en rolig bloggdiskussion med min nya bloggvän Annika. Ingen av oss vill betala det omtalade bröllopet. Gudrun Schyman lanserade idén att kungen får be alla rojalister som tycks finnas om bidrag så slipper vi andra. Min son blev fundersam: "Men tänk om alla som inte gillar kultur säger att det får väl dom som gillar kultur betala, jag vill inte. Vi måste ju bekämpa monarkin politiskt men till dess den är avskaffad betala skatt som beslutas demokratiskt."

Jo, det ligger en poäng i det och jag måste konferera med kloka vännen K. Hon föreslår sponsring. Jämför med Moderna Museet till exempel, tycker hon. De är skattefinansierade MEN om de vill göra ett extrajippo så ber de om sponsorpengar. Låter klokt tycker jag!

Så kungen, börja ragga sponsorer men begär inte att ickerojalister ska finansiera ditt barns bröllop när vi redan via skatten motvilligt betalar ditt livsuppehälle!

4 kommentarer:

Marième sa...

Jättebra förslag tycker jag! Hade inte konungen några extra inkomster på sidan om sitt kungajobb också fick vi ju reda på av kalla fakta för några år sedan. Kanske kan kung Gustav rent av ge sig själv en bröllopp i familjen bonus helt enkelt ; )

Anonym sa...

GRATTIS till över 1000 besök på din blogg!!! Ser fram emot 10 000 innan årets slut.

Annika Estassy sa...

Eva for president! :-D

Var dag bär guldkorn sa...

JÄTTEBRA förslag!