onsdag 21 mars 2012

När inte Astrid Lindgren fick Nobelpriset kan väl Barbro Lindgren få Alma-priset?

Jag har inga synpunkter på Guus Kuijer årets Almapristagare  (Astrid Lindgrens fina pris till barnboksförfattare). Jag har inte läst honom och aldrig hört talas om honom men han är säkert klok och utmärkt. Det var tionde året priset delades ut och jag hade hoppats på ALMA-pris till en svensk författare denna gång, den fantastiska Barbro Lindgren.
När nu inte Astrid Lindgren fick Nobelpriset (vilket hon borde ha fått) kan väl Barbro Lindgren ändå få ALMA-priset, hon är så väl värd det!

2 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Håller med dig Eva!
Kan berätta att jag gillade att läsa din "Förfärande är var ängel".
Kommer att skriva om den på min blogg. Kram till dig!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Monika, vad glad jag blir att du gillade att läsa Ängel-boken. Kram!