lördag 23 juni 2012

Bjuder på glada skratt - men bilden får ni inte se än

Ser jag inte trots allt en liten sjömansbyxa, sa min mamma alltid förhoppningsfullt hur molnigt det än var. Det var absolut hennes livshållning, ständigt en ljus och optimistisk livssyn. Även jag spanar mot skyn denna regniga midsommardag och hoppas på regnuppehåll. Vi ska ju grilla så snälla vädrets makter.... Annars har hela familjen vridit sig i skrattkramper över en bildserie sonen tog när vi lekte raketen på midsommarplatsen. En kul lek, tyckte jag och Milton och föga insåg jag att den kvinna i svepande röd klänning med blomsterkrans på huvudet (jag nämligen) mest ser ut som en kvinna som tillber högre makter, kastar armarna mot skyn i något slags extas... det är sektvarning över den bilden men det är bara jag som leker - men oj vilka roliga bilder. Jag bjuder på de glada skratten - men besparar er bilderna. Fortsatt glad midsommar från mig på ön!

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

bara man är glad...

Marina sa...

Så gjorde min morfar också! Inte sprang omkring i röd klänning med blomsterkrans på huvudet, utan blickade upp mot skyn för att leta blå fläckar, men han ansåg att det skulle räcka till ett par "blåbyxor" då blev det fint väder!

Karin sa...

Då får man bara hoppas att sonen lägger ut bilderna på FB i stället!

Glad midsommardagskväll och annandagsfortsättning!