söndag 19 november 2017

Vill ha färg mitt i allt detta gråa


Plötsligt var världen vit. Det är vackert men något slocknar i mig samtidigt som solen drar sig undan.
Nu åker jag tåg genom ett landskap så grått. Se bilden.
Så jag tänker att jag måste ha färg. Hittade en alldeles grön soffa på nätet och köpte den på impuls strax innan Gävle. Tänker att mitt vita Parisrum hemma ska få en glad grön soffa, färgstarka kuddar. Det är mitt arbetsrum. Jag vill att det ska vara tomt, undanplockat och med starka färger som gör mig levande.

Visst låter det bra? Jag undrar vilka färger som piggar upp andra. Blått i alla nyanser har varit min färg genom åren. Är det något som händer i mig när jag vill ha en soffa som är grön?


6 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

Jag tycker om det grå...ibland! Det finns många nyanser om man tittar noga...snön skiftar som frosten på träden...men att köpa en grön soffa låter också härligt! och färgglada kuddar...det gör sig faktiskt riktigt bra mot det gråvita! jag har just köpt ett par läsglasögon som skiftar i grönt som gör mig glad!

Karin sa...

Grönt är skönt! Mycket bra val.

Anders Fagerlund sa...

Just varit ute och storskottat i det vita vita. Min färgklick var grannen som log mot mig. Gjorde allting värt.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, det är något uppiggande med grönt! Kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin, kom snart och provsitt!!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Anders, ett leende sätter färg på vilken grå dag som helst :)