torsdag 8 februari 2018

Mina böcker: En eloge till mogna kvinnor

Eloge till mogna kvinnor läser jag i Hoi An, min favoritstad
torsdag den 8 februari

Idag skriver jag på den tredje delen i min ljudboksserie Syster Yster som WAPI ger ut som ljudböcker.. Trean heter Passionen har inga gränser.
Mitt råmanus är klart. Nu brinner det i knutarna!!! Den ska snart ut i luften. På bilden läser jag Eloge till mogna kvinnor. Det kan man se som överskrift över alla mina senaste böcker: De är en eloge till mogna kvinnor

Jag är ingen vidare kulturbloggare just nu. Så otroligt upptagen av mina egna projekt. Det är intressant. Jag har liksom aldrig slutat arbeta. Nu fyller jag snart 74. Jag har svårt att tro det för jag känner mig mer om en ganska upptagen 44-åring. Möjligtvis är jag lite mer känslig nuförtiden när det gäller simultankapaciteten. Den är klart sämre. Jag klarar stress mindre bra.
Men jag bollar ju ändå omkring ganska många projekt.

Det blir dock bloggen lidande av. Ni kanske tröttnar på att se mig skriva om mina böcker och vill höra om andras suveräna skapelser, böcker, teater, utställningar!! Lat har jag varit också, efter ett långt uppehåll i höstas försvann många som brukar kommentera.
Men jag gillar min blogg och är jag flitig kanske ni kommer tillbaka!!

2 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

Kära Eva! Förstår mycket väl din upptagenhet med dina böcker och allt som händer runt dem! Det är ju också så himla roligt även för oss som följer dig! Dock roligt också när du skriver här på bloggen och vad mig anbelangar så tappar du inte bort mig!!
Jag skriver ju inte själv så mycket nu på min blogg. Har inte mått så bra efter min lilla hjärnskakning, enligt läkaren kan det ta lång tid...., och dessutom har jag fått en släng av influensan. Så jag känner mig ganska urlakad och energifattig. Men jag tappar inte modet och det ljusnar ju lite för varje dag:-) För övrigt har Robin Deselius öppnat sitt bageri/konditori i Konsumhuset så jag tänkte få bjuda dig på en frukost där vid tillfälle! Hör av mig när jag mår bättre! Kram<3

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, så jobbigt med hjärnskakningen! Jag kastar mig alltid över det du skriver på bloggen med så stor klokhet och eftertänksamhet. Gärna en frukost i det gamla Konsumhuset, din bokhandel, för evigt saknad!