fredag 1 juni 2012

Otålig energi ogjorda drömmar

Äntligen kunde jag börja träna igen efter lunginflammationen. Idag släpade jag mig ur sängen med en träningsvärk jag aldrig upplevt tidigare. Träningen ger mig energi men väcker också en otålighet. Känns som om jag vegeterat ett tag. Nu brinner det i  mig efter lust att göra saker. Tankarna börjar bubbla i huvudet och jag vill så mycket. För mycket ibland.
Det finns så mycket jag vill hinna, så mycket jag längtar efter att göra. Så många ogjorda projekt. Och tiden är så kort. Den dystra insikten måste jag idag skaka av mig för den gör mig inte kreativ.

5 kommentarer:

cruella sa...

Tänk inte på tiden, men GÖR NU:-)

Anonym sa...

Härligt att vilja mycket! Det är viljan och drivet och drömmarna som räknas inte resultatrapporten i slutet av dagen.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack! Känns skönt med stöd :)

Marina sa...

Absolut är det så, men just därför är det ju så himla viktigt att vara här och nu och göra det man vill och försöka ta en dag i taget.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Marina, här och nu är viktigt, att andas lugnt och inse att jag hinner det jag hinner. Men ibland är insikten att jag inte hinner förverkliga alla drömmar jobbig.