https://www.instagram.com/evaswedenmark/

fredag 9 november 2012

Anna om Nina, två kloka favoriter

Idag skriver min favoritkolumnist, Anna Laestadius Larsson i Svenska dagbladet om Nina Björks senaste bok Lyckliga i alla sina dagar: "Nina Björk säger ofta det jag funderar på" skriver hon. "Sverige har blivit Aktiebolaget Sverige skriver Nina Björk, och människorna delägare som förväntas rösta i enlighet med det som gynnar den egna plånboken. Politik handlar inte längre om utopier och visioner:"
Och: "Hon tar oss med på en vindlande tankeresa genom föräldraskap, arbete, politik och kärlek, hela tiden med en uppfordrande undran som bakgrundston: Vad händer när själva människolivet blir en fråga om förtjänst, om pengar?"
Anna säger ofta det jag funderar på och upprörs över. Läs henne! En vass röst i Svenska dagbladet.

5 kommentarer:

Margareta Wahlén sa...

Har just köpt Nina Björks bok. Tycker hon har så många kloka synpunkter och jag ser verkligen fram emot att läsa den!

Eva Swedenmark - Livet enligt mig sa...

Det ska bli spännande att höra vad du tycker om hennes bok!

Marina sa...

Spännande, ska genast ta och läsa det! Jag tänkte i alla fall sätta mig med gårdagens tidning nu (jag har den på min Ipad - fantastiskt det här med tekniska prylar...)och en kopp kaffe...

KaosJenny sa...

Låter mycket intressant! Kram

Eva Swedenmark - Livet enligt mig sa...

Tidning i ipaden Marina och lite kaffe därtill ... inte så dumt! Nu tar jag mig en kopp utan koffein:)