tisdag 6 januari 2009

Paniken smyger sig på, en ny termin börjar

I morgon är det onsdag, en vanlig arbetsdag för många efter långt lov. Finns det vanliga arbetsdagar för författare? Jag vet bara hur det är för mig. Jag försöker arbeta varje dag. Om jag inte arbetar med något manus, eller skriver på förmiddagen så går det dåliga samvetet igång. Bloggen är ångestdämpande, att fundera på något, sedan skriva ner det. Det känns bra. Mindre bra är att det är en ny termin och jag är lite vacklande kring hur och vad jag ska skriva. Jag funderar på vilka bokprojekt jag brinner för. De likgiltiga utkasten de kan ligga till sig. Men det finns några idéer som jag vill arbeta vidare på. Ska jag lyckas?
Ni får följa med på min resa om ni vill.
Jag tror den bär till Paris och Alger och blir en tidsresa, men kanske landar den i stället i en förort till Stockholm? Eller vid Nytorget. Imorgon är det allvar!

Inga kommentarer: