fredag 20 februari 2009

James Dean, Brigitte Bardot, Gina Lollobrigida - vilken nostalgitripp en fredagskväll




Oj, vilken nostalgitripp det blev ikväll.Fet Min vän Ylva tittade in på bloggen för att se vad jag har för mig. Jo, jag storstädar. Det gick till så att jag bar upp tre fotolådor ur källaren och tömde ut dem på dotterns numera övergivna säng. Sedan har jag sorterat hela dagen, det är kul och rörande och lite sentimentalt. Längst ner i en låda jag inte packat upp sedan jag skilde mig hittade jag barndomens urklippsalbum. Där satt jag och klippte ut mina idoler ur tidningarna och tejpade ordentligt in i ett album. Det kanske säger en del om hur jag präglats.
Audrey har jag redan avhandlat idag. Men sedan finns det några andra. Jag älskade Gina Lollobrigida som var så olik den taniga lilla flicka jag var då. Sannerligen en kontrast till Audrey eller hur? Dessutom förstås Brigitte Bardot. Här är mina favoritbilder. Och en man också. Det får bli James Dean. Visst är det en underbar bild?
Vilka idoler hade ni som läser det här - om ni klistrat in dem i ett album någon gång? Vilka bilder skulle dagens barn klistra in (det tror jag inte de gör, men om?)
Ja några frågor från mig i pysslarhörnan en fredagskväll.

Inga kommentarer: