torsdag 5 mars 2009

Ordet Gift lyser i eldskrift inom mig

I denna märkliga teknikvärld umgås man med sina barn på blogg och facebook. Igår läste jag att dottern i Sydafrika skulle hoppa fallskärm, jag fick panik, inte hon, hon hoppade och älskade det. Men idag: jag kollade hennes sida på facebook och mina ögon faller ur. Hon har ändrat sin status till: Gift. Och hennes kille Tosh: Gift med ES. Är det ett skämt? Gifte de sig medan de hoppade fallskärm? Vad ska en stackars ovetande mor säga? Jag kanske inte skulle ha berättat för henne att jag förlovade mig med hennes pappa i största hemlighet när vi just träffat varandra. I en lånad bil på södra berget i Sundsvall bytte vi silverkedjor med varandra.
Ja det visar sig. Snart ska sonen E installera min nya digitalbox, jag låter en boeuf bourguignon puttra på spisen medan jag skriver ditt och datt som kanske blir en bok så småningom. Men inom mig lyser ordet i eldskrift: Gift?

4 kommentarer:

Var dag bär guldkorn sa...

Grattis!!! är ett bra ord. Häromdagen var det en i min närhet som berättade för alla (inkl nära och kära) just på motsvarande sätt om att han skulle bli pappa.
Själv berättade jag ju inte ens för mina föräldrar (inte för någon annan heller, inkl barnen som kom) att jag gift mig förrän det var dags för skilsmässa 14 år senare.
Fallskärmspanik ena dagen och "Gift?" andra dagen. Tala om tvära kast i livet. Undra vem Ellen tagit intryck av?

Annika Estassy sa...

Snacka om cliff hanger! Du måste berätta om du fått en svärson eller inte...

Ango sa...

Oj, vad spännande!
Jag förstår att det känns jobbigt för en mamma att inte veta (usch, vad jag bävar för att mina barn ska bli lika äventyrslystna som jag varit).
Har du fått något besked från henne?

Kram
/Ango

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag väntar fortfarande i spänning... Ingen kontakt med dottern - och ja Ango och Maria klart hon har smak för äventyr. Trots all min oro är jag ju glad att hon vill upptäcka världen. Hon utsträcker gränserna och reser långt. Jag återkommer när jag vet.