fredag 17 april 2009

Dagens fynd i bokhandeln

Snabb liten tur in på Akademibokhandeln vid Skrapan efter lunchyogan. 70 procent på massor med böcker. Vem kan motstå det? Inte jag. Jag fyndade! Ho Anh Thais bok Bakom den röda dimman, åtta noveller plus en roman i en volym av en av Vietnams intressanta författare. Tranan förlag - förstås. Dessutom hittade jag Maïssa Beys De utsatta som jag visserligen har på franska men också vill ha på svenska. Förlag? Just det: Tranan. Ett litet förlag som gör fantastiska insatser för att bryta den förkrossande hegemonin av böcker från det vanliga gamla Västerlandet.
Dessutom slank en pocket ner: Jhupa Lahiris Den indiske tolken som Ango så livligt rekommenderat. Härlig helgläsning!
Men ingen mer läsning idag. Jag ska på releaseparty för Niklas Gabrielssons nya skiva. Ska bli kul, men det berättar jag mer om i morgon. Niklas sjunger otroligt bra, jag har varit fan till honom sedan han sjöng i Enskedespelet. Han är en bra trummis också. Vet jag som bodde vägg i vägg med hans familj.

Inga kommentarer: