onsdag 3 juni 2009

Mina vänner Amanda och Svala är inte längre till salu, tråkigt är det!




Men usch - jag fick en hemsk insikt med ett mail. Emma Valls böcker finns nästan inte längre att köpa utom för mindre barn. Jag kollade siffrorna med förlaget på vad som fanns kvar.
Av Amanda-serien: Kattjakt, Änglavakt, Vänskapspakt, Stilla flyter ån och Slutpunkten är alla pocketböcker helt slut. Kvar finns några inbundna ex av Slutpunkten. Sedan är Amandaserien försvunnen utom på bibliotek.
Och Svala-serien då: Egna spår, Sabotage, Bränd bild, Farligt vatten? Det är slut på alla inbundna. Finns ett mindre antal ex kvar av Egna spår i pocket och några av Bränd bild i pocket. Annars är det slut. Utom på tyska där serien nu trycks.

För mig känns det jättetråkigt! Jag vill att Amanda och Svala ska finnas. Nu är det Sixten och Sunna som lever, tre böcker finns det: Spår i snö, Upp i rök - och nästa år Dolt i färg.

Hade jag pengar skulle jag trycka egna upplagor av böckerna. Men det har jag inte. Tråkigt är det!

3 kommentarer:

Anders E sa...

Google Books?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Anders! Jag borde veta mer om Googleplanerna - men jag har följt med dåligt fast jag vet att SFF har en massa funderingar i frågan.

Kerstin sa...

Ja, det är synd! Jag har just läst ut Vänskapspakt, men som tur är har vårt bibliotek alla Amandaböcker utom den första.
//Kerstin