fredag 26 mars 2010

Min älskade globetrotter

Åh min Ellen så långt borta. Jag satt och bläddrade i hennes roliga blogg - varför har du slutat blogga gumman du skriver så bra! - och hittade underbara kort av min globetrotter. Den första bilden är fantastisk - då spelade hon präst i Enskedspelets Lilla Dorritt - åh vad vi hade roligt i Enskede när vi arbetade med Enskedespelet. Hela familjen engagerad i ett gemensamt projekt. Alla dessa ljumma sommarkvällar då vi var uppp i Margaretaparken och arbetade för att få fram en föreställning i tältet vi gemensamt ägde. Alla kväll med te och mys i vårt lilla hus efter föreställningen. Nej, jag ska inte tänka på det just nu.
Jag bläddrar vidare och hittar en bild från Sydafrika för ett år sedan, Tosh och Ellen var där, helt vansinnigt förälskade i varandra, flickan från Stockholm och killen från Sydney som på ett outgrundligt sätt mötts.
Nu är de i Paris tillsammans och om två veckor åker det till Tanger. Sedan ska Tosh hem till Australien och Ellen kommer med mig till Stockholm. Och sen? Vem vet.

8 kommentarer:

Jane Morén sa...

Eva, vilken helt fantastiskt bild på Tosh och Ellen. Kärlek med stora bokstäver 100%!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja eller hur Jane, det syns, de strålar...

KaosJenny sa...

Underbar bild och vad härligt att kärleken blivit så gränslös :-)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja det är härligt på de flesta sätt... utom för oss föräldrar som inte vill ha barnen alltför långt borta....

Evas blogg sa...

Underbar bild! Vilken lyster.

Annika Estassy sa...

En mycket vacker bild på ett mycket vackert par!

Anonym sa...

ah tack till alla :) ja det syns verkligen hur kara vi ar...
Sot du ar mamma som sager att jag skriver bra, jag tror inte att jag kan fortsatta skriva vad som faller mig in utan tanker for mycket pa hur det uppfattas. Kanske kommer jag over sana knappheter framover, jag tror det!
Tills dess far du vara familjens underbara bloggare pa egen hand.
Du ar underbar mamma. Alskar och lasa din blogg och fa nyheter om hur du mar.
Harligt med bilden av mig och Tosh, du ska fa se nagra nya snart!
puss basta kompis
ellen

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja Ellen - nya vackra bilder! Och du - du skriver roligt klokt och levande, så det så!