Usch vilket jobbigt samtal! Jag erkänner att jag inte har världens bästa ordning på mina papper. Nu upptäckte jag att Tele2 i över ett år fakturerat mig för en tjänst jag skriftligt sa upp direkt. IP-telefoni, jag skickade tillbaka dosan med ett brev om uppsägning. Men olyckligtvis hade jag skrivit på en autogiroanmälan, så varje månad tickade 145 kronor till Tele2 iväg, jag blandade ihop mobilt internet med denna avgift, ja det är slarvigt! Men jag kunde inte drömma om att tele2 tog betalt för ett uppsagt abonnemang. Det gör dom! Trots att jag har fast telefoni hos telia nu. Det går säkert att rätta till, tänkte jag. Det gör det inte säger deras Kundtjänst som borde heta Tele 2 Kund-O-Tjänst. Tele2 påstår att dom inte fått tillbaka dosan, därmed inte heller mitt uppsägningsbrev. Men ni måste ju se att jag inte ringer på det där numret? försöker jag. Men istadig som en åsna svarar tele2 att jag ju betalt fakturan.
Nu säger jag upp mina Tele2abonnemang och vill varna andra: Ha inte autogiro utan att kolla noga! Det är en tjänst som Tele2 missbrukar. Jag har sagt upp mina autogiro och nu säger jag upp mina andra Tele2-abonnemang men frågan är om jag kan vara säker, de försöker kanske fortsätta fakturera mig? Inte ett öre betalar de tillbaka. "Men jag kan ju säga upp numret åt dig" föreslog kundtjänsten. Ett nummer jag sagt upp för länge sen! Så är det. Tack och adjö tele2. Och berätta gärna för mig om ni också blivit lurade av tele2.
8 kommentarer:
Varför återkommer de med samma inställning om att kunden alltid har fel. Det var deras säljare som sa upp mina föräldrars Telia-abonnemang och det tog en månad innan jag kunde rätta till detta.
Då var bägge kundtjänsterna lika ovilliga att hjälpa till.
Det är sååå jobbigt! Nu blev jag just erbjuden 350 kronor i samtalspott på det nummer jag sade upp 2008...Suck! Det kallades kompensation. Inte så lätt att ringa på ett nummer jag inte har med en utrustning jag skickat tillbaka... Det jobbiga är känslan av maktlösjet mot ett stort bolag.
Autogiro är verkligen en risk, det bara tickar iväg pengar utan att man har koll på om något fortsätter dras och så är det alltför omständligt och svårt att avsluta många autogiron.
Jag tror att många privatpersoner förlorar på det och företag som Tele2 vinner på det (i alla fall kortsiktigt, för kommer det företag med större kundkänsla då byter vi ju).
Bra att du skriver och sprider vilka skurkar de är!
Guldkorn: Jag tyckte autogiro verkade enkelt och praktiskt men det blev en dyr lärpeng. Nu säger jag upp alla mina autogiro, det blir verkligen så att jag inte kollar fakturorna ordentligt utan pengarna rinner bara iväg och det utnyttjar företagen.Sådana människor som jag som inte gillar att hantera pengar och kolla räkningar blir lätt offer - och jag lär inte vara ensam!
Jobbigt, jobbigt...och oerhört dålig stil. De har kanske gått på kurs här på ön?
Jag har snart flera års gratis samtal till Puerto Rico som jag fått i kompensation för mitt telefonbolags klanterier, och nej, jag känner ingen i Puerto Rico så jag behöver inga samtal dit!
Carina: Gratissamtal till Puerto Rico slår nästan samtalspott på uppsagt nummer! Jobbigt som sagt!
På de som leker telefonbolag har med låtsas-kund-service så anser man att det är jag som är konstig som inte känner någon i Puerto Rico, ALLA känner någon i Puerto Rico. Nämligen.
Tossan på låtsas-kund-service höll på att skratta sig till döds när jag påpekade det vid ett tillfälle, hon ropade på alla andra kollegor som också arbetar på låtsas-kund-service som reste sig från sina datorer med bilder, Hi5, msn osv. för att skratta lika gott!
Jag råkade ut för något liknande, jag blev uppringd av en tele 2 försäljare som sa att min bindningstid höll på att gå ut och frågade mig om jag ville förlänga, jag tänkte ett tag och sedan sa jag visst men vad kan ni ge eller erbjuda mig om jag binder mig till er i 24månader till. jag kan ge dig vårat snabbast mobilinternet svarade säljaren som är värt 125kr i månaden hela bindningstiden ut. det tyckte jag lät bra så jag tackade ja och förlängde!
i mars konstaterade jag att jag inte alls hade 10gb i surf utan 3gb jag ringer upp tele2 och berättar hur det låg till han jag pratade med förklarade för att han isf måste söka efter mitt muntliga inspelade samtal för att se om det jag sa stämde, och det lät ju rimligt att dom måste kolla upp det han sa till mig att det kunde ta 2 veckor. efter 1månad ringer jag upp dem igen och får prata med en annan kille som jag drar samma vals för och han säger samma sak men att det MAX ska ta 2 veckor så jag säger hejdå efter 3 veckor ringer jag upp igen och nu är jag smått irriterad och lite otrevlig till en början. Han jag fick prata med då säger att det brukar inte ta med än 24h att hitta en sådan inspelning så han lovar att ringa upp mig dagen därpå eller dagen efter. In get händer och det blir sommar i augusti ringer jag igen och är nu SKIT SUR. han jag får prata med då är trevlig som fan och hjälper mig verkligen han prata med en tjej på ersättnings avdelningen där han jobbar och dom kommer fram till att 2 månaders ersättning är ett väldigt bra erbjudande för mig. jag skrattar han i örat och avböjer och säger att det är knappat för svedan för all väntan jag har gjort på att dom ska ringa upp mig. och jag börjar ifråga sätta om min inspelning änns exsisterar. och gör den inte det så borde jag ju inte vara bunden till dem i 12 månader till,jag säger iaf till han att jag vill prata med hans chef men det gick inte, jag va tvungen att skicka ett personligt brev till en chef på tele2's kontor i stockholm och förklara mitt problem, vilket jag tyckte lät absurt så jag la på och ringde upp tele2's kundtjänst igen och fick prata med en ny kille som jag fick dra samma vals för igen och sa att jag ville prata med hans chef hans sa att det inte häller gick utan han kunde mejla mitt nummer till sin chef så skulle han ringa upp mig han visste inte när men han skulle göra det. efter mer än en månad utan något samtal från tele 2 igen så ringer jag upp dem och är nu helt tokig. FÅR prata med en ny kille som jag måste dra samma historia för och han går igenom min fil till slut går han och pratar med sin chef och ber mig dröja, när han kommer tillbaks så berättar han att det är kört för mig för att jag nu står som ägare på abonnemanget och i och mde det har jag tackat ja till allt befintligt på abonnemanget så den gamla inspelningen spelar nu inte någon roll längre, så tele 2 lyckades slippa stå till svars genom att dra ut på det hela i 5 månader. Bad iaf kille jag prata med att få tala med hans chef och nu va det inget problem han kopplade mig direkt och jag gick lös på han i säkert härliga 30minuter och han drog bara någon vals om att det va tråkigt att höra med va ju inte hans fel.
Skicka en kommentar