onsdag 20 oktober 2010

Då och då blir det precis som jag tänkte att det skulle vara

Redan sju i morse var vi på gymmet, E och jag. Ingen morgonpromenad i det kalla våta regnet, i stället ett varmt välkomande gym och jag gick promenad på bandet. Sedan arbetade jag intensivt i flera timmar. Nytt manus, nya ideer. Det känns roligt.
Belöningen för hårt arbete: Idag var det att se det senaste avsnittet i Mad Men 4 och det är bra. Den är så välgjord den serien. Rena njutningen att se hur kläder, möbler, musik förändras år från år.
Ibland suckar jag över hur det är att arbeta hemma, vara sin egen arbetsgivare, jag vet. Men vissa dagar, när arbetet flyter på och jag unnar mig att se en film bara sådär, med en vän, mitt på dagen. Då tänker jag att det var precis det här jag ville.

Inga kommentarer: